Hyresgästbrev | September 2024

Naturen i höstens färger och rödmålat hus i bakgrunden.
Hösten - en tid med kalla nätter och varma dagar

Två stängningsdagar i september!

Den 11-12 september kommer vi att hålla stängt för både inkommande telefonsamtal och besök i kundcenter på Axel Johnsons väg 73. Bobutiken på Kungsgatan 9 håller också stängt.
Inte så akut? Skicka e-post till oss på gamlabyn@avesta.se.
Akuta ärenden – exempelvis stort vattenläckage, ring vår jourtjänst på 0226-64 57 90.

Vårt engagemang för ett aktivt Avesta för alla

Vi brinner för att skapa en levande gemenskap i vår kommun genom ett rikt föreningsliv och en bred variation av aktiviteter för barn, unga och äldre. Därför är det vår önskan att aktivt engagera oss och bidra till föreningar som arbetar med barn, unga eller äldre.
Nu kan föreningar i Avesta ansöka om sponsringssamarbete med oss. Tipsa gärna din förening! Mer information finns att hitta på vår hemsida.

Fotboll och spelare på en fotbollsplan.
Äldre persons händer håller i en färgglad stickning.

Upplever du att det är kallt inomhus?

Vi på Gamla Byn AB arbetar för att hålla en inomhustemperatur på 20–21 grader. Under höstmånaderna kan temperaturen dock upplevas som ojämn och kall. Detta beror på att vädret är mycket omväxlande under hösten, med soliga dagar och kalla nätter, samt att luften är fuktigare. Dessa faktorer gör att vårt utetemperaturstyrda värmesystem har svårare att stabilisera och hålla rätt temperatur inomhus. I takt med att våra smarta sensorer, som vi i tidigare informationsbrev berättat om, monteras upp i alla våra lägenheter kan vi ha bättre koll på ditt inomhusklimat. Arbetet med montering tar tid och du kommer att bli informerad innan vi kommer till just dig.

sensor mot en grönmålad vägg.

Viktigt vid felanmälan

Vid felanmälan är det viktigt att du som hyresgäst överväger att låta vår utförare använda huvudnyckel, utan att behöva ringa dig först. Om du ändå vill att utföraren ringer först, måste du se till att svara i telefonen när det ringer. De ringer alltid från ett nummer som börjar med 0226-64 57 XX. Tydliga instruktioner minskar onödigt resande, vilket gynnar miljön och sparar tid för både dig och utföraren. Felanmälan gör du lättast genom att logga in på ”Mina sidor”.

Kategorier: Hyresgästbrev