Hyresgästbrev | April 2024

Gamla Byn AB:s hyreslägenheter på Malmgatan/Slaggatan i Avesta.
Malmgatan 32

Digitalisering

Vi på Gamla Byn AB eftersträvar att möta hyresgästens och samhällets förväntningar på digitalisering. Ett projekt vi redan påbörjat är att installera digitala pekskärmar i trapphus på kvarteret Stjärnan, där du kan se vilka hyresgäster som bor i trappuppgången, få aktuell information och boka tvättid i tvättstugan. Först ut är Malmgatan 32 och Slaggatan 7 och 9.

Vad innebär egentligen digital bokning i praktiken?

Jo, när det kommer till att boka tvättstugan så innebär det att endast den hyresgäst som har bokat en specifik tid, får tillgång till tvättstugan genom sin nyckeltagg. Det innebär att kaoset i tvättstugor, där någon oavsiktligt tagit din tid eller bokar flera tider samtidigt, blir ett minne blott. Det är verkligen en fantastisk lösning, eller hur?

Ekologisk hållbarhet

I samband med digitaliseringen har vi också totalrenoverat tvättstugorna och installerat moderna och energisnålare vitvaror. Vi har även ställt källsorteringskärl i tvättstugorna, allt för att göra det lätt för dig som hyresgäst att göra rätt.

Gäststugan i Gamla byn

För dig som hyresgäst i bostadsområdet Gamla byn finns en gäststuga, även kallad Lillstugan, på Hamngatan 22 att boka om du får gäster som ska sova kvar. Efter önskemål från er hyresgäster har vi nu renoverat stugan.

Lillstugan i Gamla byns bostadsområde.
Gäststugan i Gamla byn.
Gamla Byn AB:s bostadsområde i Avesta med Faluröda längor med anor från 1600-talet.
Gäststugan på Hamngatan i Gamla byn
Kategorier: Hyresgästbrev