Du som bostadshyresgäst kan göra en felanmälan på flera sätt. Vi ser gärna att du använder dig av felanmälan på Mina sidor som förstahandsval.

Men innan du felanmäler!

Kan du lösa problemet på egen hand? Se våra videohandböcker!

1. Felanmälan på Mina sidor

Enklast gör du felanmälan på Mina sidor, så här gör du:

  1. Logga in på Mina sidor
  2. Välj Felanmälan i vänsterspalten
  3. Fyll i uppgifter så detaljerat som möjligt och klicka på Spara

2. Felanmälan via formulär

Du kan även göra en felanmälan enkelt via formulär. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt.

Felanmälan

Adress till ditt boende hos Gamla Byn AB.
Du hittar de fyra siffrorna ovanför din lägenhetsdörr (i trapphuset) eller i ditt hyresavtal.
Beskriv din felanmälan så utförligt som möjligt.
Dra filer hit eller
Godkända filtyper: jpg, gif, png, pdf, Max filstorlek: 2 MB.
    För åtgärd av felanmälan(Obligatoriskt)
    Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

    3. Felanmälan via mejl

    Det finns även möjlighet att mejla in din felanmälan, det gör du till e-postadress: felanmalan.gbab@avesta.se. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt för att undvika långa mejlkonversationer. Glöm inte att ange ditt namn, telefonnummer, adress och lägenhetsnummer.

    4. Felanmälan på telefon

    Under ordinarie öppettider kan du ringa in din felanmälan till kundcenter på telefonnummer 0226-64 57 00. Vid akuta ärenden utanför ordinarie öppettider kan du ringa jourtjänst på 0226-64 57 90. Du blir då kopplad till ett kontaktcenter som ställer relevanta frågor för att kunna bedöma hur ärendet bör hanteras.