Du som bostadshyresgäst kan göra en felanmälan på flera sätt. Vi ser gärna att du använder dig av felanmälan på Mina sidor som förstahandsval.
Men innan du felanmäler!
Kan du lösa problemet på egen hand? Se våra videohandböcker!
1. Felanmälan på Mina sidor
Enklast gör du felanmälan på Mina sidor, så här gör du:
- Logga in på Mina sidor
- Välj Felanmälan i vänsterspalten
- Fyll i uppgifter så detaljerat som möjligt och klicka på Spara
2. Felanmälan via formulär
Du kan även göra en felanmälan enkelt via formulär. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt.
Felanmälan
3. Felanmälan via mejl
Det finns även möjlighet att mejla in din felanmälan, det gör du till e-postadress: felanmalan.gbab@avesta.se. Beskriv ditt ärende så utförligt som möjligt för att undvika långa mejlkonversationer. Glöm inte att ange ditt namn, telefonnummer, adress och lägenhetsnummer.
4. Felanmälan på telefon
Under ordinarie öppettider kan du ringa in din felanmälan till kundcenter på telefonnummer 0226-64 57 00. Vid akuta ärenden utanför ordinarie öppettider kan du ringa jourtjänst på 0226-64 57 90. Du blir då kopplad till ett kontaktcenter som ställer relevanta frågor för att kunna bedöma hur ärendet bör hanteras.