Nyheter

Informationsbrev till dig som hyresgäst hos oss | oktober 2024

Vårt engagemang för ett aktivt Avesta för alla

Som vi tidigare har informerat om så har vi öppnat upp för sponsringssamarbeten med föreningar i Avesta. Vi har nu mottagit ansökningar från 30 föreningar i Avesta. Det är glädjande att se så stort engagemang från lokalsamhället, och vi ser fram emot att kunna stödja några av dessa fantastiska initiativ. Nu är det dags för oss att noggrant gå igenom varje ansökan och utvärdera vilka föreningar som bäst uppfyller våra kriterier och därmed kommer att få ett sponsringsavtal med oss. Vi ser detta som ett viktigt steg för att bidra till utvecklingen av lokala aktiviteter och främja gemenskapen i Avesta.

Välj att få din hyresavi digitalt – För din egen och miljöns skull

Visste du att du kan få din hyresavi digitalt? Du kan välja att få den till din;

  1. Internetbank genom anmälan om e-faktura via din bank.
  2. E-postadress genom anmälan via mejl till oss på gamlabyn@avesta.se.

Det är ett smidigare alternativ som sparar tid och minskar risken för borttappade avier. Dessutom är det ett mer miljövänligt val, då det minskar pappersanvändningen och transporterna som krävs för att skicka fysiska brev. Genom att gå över till digital hyresavi bidrar du till en grönare framtid, samtidigt som du förenklar din vardag!

Dina kontaktuppgifter på Mina sidor

Se till att dina kontaktuppgifter på Mina sidor är uppdaterade, så att vi enkelt kan nå dig om det skulle behövas. Logga in på Mina sidor och kontrollera att all information stämmer, för att säkerställa att vi alltid har rätt uppgifter.

Viktigt vid felanmälan

Vid felanmälan är det viktigt att du som hyresgäst överväger att låta vår utförare använda huvudnyckel, utan att behöva ringa dig först. Om du ändå vill att utföraren ringer först, måste du se till att svara i telefonen när det ringer. De ringer alltid från ett nummer som börjar med 0226-64 57 XX. Tydliga instruktioner minskar onödigt resande, vilket gynnar miljön och sparar tid för både dig och utföraren. Felanmälan gör du lättast genom att logga in på ”Mina sidor”.

Upplever du att det är kallt inomhus?

Vi på Gamla Byn AB arbetar för att hålla en inomhustemperatur på 20–21 grader. Under höstmånaderna kan temperaturen dock upplevas som ojämn och kall. Detta beror på att vädret är mycket omväxlande under hösten, med soliga dagar och kalla nätter, samt att luften är fuktigare. Dessa faktorer gör att vårt utetemperaturstyrda värmesystem har svårare att stabilisera och hålla rätt temperatur inomhus. I takt med att våra smarta sensorer, som vi i tidigare informationsbrev berättat om, monteras upp i alla våra lägenheter kan vi ha bättre koll på ditt inomhusklimat. Arbetet med montering tar tid och du kommer att bli informerad innan vi kommer till just dig.

Translate »